Ogólnopolska baza prawników zawodowych i aplikantów
Biuletyn zleceń

Znajdujesz się na: Strona główna Idea i geneza portalu

Idea i geneza portalu

Idea stworzenia portalu narodziła się już kilka lat temu w wyniku obserwacji potrzeb rynku usług prawniczych przez zawodowych prawników i rozwijała się w oparciu o wyniki przeprowadzonych w tym zakresie badań i analiz.


Według wyników badań nad popularnością haseł wpisywanych w polskiej wersji wyszukiwarki Google, wykonanych na zlecenie właściciela portalu Nasz-Prawnik.pl, za pomocą internetowego narzędzia o nazwie adwords (źródło: www.adwords.google.pl), tylko w miesiącu listopadzie 2011 roku:

- hasło  „kancelaria” było wyszukiwane 1.000.000 razy,

- hasło  „adwokat” było wyszukiwane 450.000 razy,

- hasło  „radca prawny” było  wyszukiwane 301.000 razy,

- hasło  „prawnik” było wyszukiwane 201.000 razy,

- hasło  „rozwód” było wyszukiwane 246.000 razy,

- hasło „ lawyer” (ang. adwokat) było wyszukiwane 13.600.000 razy,

- hasło  „rechtsanwald” (niem. adwokat) wyszukiwane było 2.740.000 razy.


Oznacza to, że w miesiącu listopadzie 2011 roku tylko w Polsce kilka najpopularniejszych fraz odnoszących się do branży prawniczej i zagadnień prawnych spotkało się z zainteresowaniem blisko 2 milionów osób.

Sposób, w jaki osoby te próbują rozwiązać problem prawny (wpisywanie ogólnych, nieprecyzyjnych haseł „w ciemno”) świadczy o tym, iż nie dysponują one  narzędziem, które w łatwy sposób pozwoliłoby na odnalezienie interesujących ich informacji dotyczących zagadnień prawnych i branży prawniczej.


Prawnicy zawodowi dostrzegają coraz większą potrzebę marketingu swoich usług za pośrednictwem Internetu, przede wszystkim w celu podniesienia poziomu swojej konkurencyjności w odniesieniu do prawników niezawodowych, których nie wiążą zasady etyki i którzy w swojej praktyce często stosują agresywną, nierzetelną i wprowadzającą w błąd reklamę. Równocześnie dostrzegane są braki w wykorzystaniu narzędzi cyfrowych w marketingu usług prawniczych (źródło: opracowanie autorstwa Bartosza Fogla  „Elektroniczny marketing usług prawniczych”, Centrum Badań Problemów Prawnych i Ekonomicznych Uniwersytetu Wrocławskiego  E-Biuletyn CBKE; W. Pepels, B. Steckler Marketing dla prawników, Warszawa 2006; M. Drzazga „Wykorzystanie internetu w Marketingu”, Katowice 2003; M. Bobrowicz (radca prawny) „Marketing usług prawniczych”, Warszawa 2001; Ł. Kuligowski „Blogi stają się elementem marketingu usług prawnych”, Gazeta Prawna z 18.03.2008 r.; opracowania na portalach  takie,  jak np. „Po co prawnikom blogi” opublikowany na stronie www.nowoczesnakancelaria.pl).


Autorzy projektu doszli do przekonania, iż koniecznym jest stworzenie:


- narzędzia, które zidentyfikuje problem prawny klienta, i umożliwi mu odnalezienie spośród tysięcy zawodowych prawników, prawnika będącego specjalistą w dziedzinie, której problem ten dotyczy, a także posiadającego cechy i umiejętności ściśle odpowiadające oczekiwaniom klienta, takie jak np. znajomość konkretnego języka, czy udokumentowane osiągnięcia w  danej dziedzinie prawa;

- rozbudowanej bazy danych prawników zawodowych, obejmującej szczegółowe informacje o prawnikach, dotyczące  m.in. doświadczenia zawodowego, specjalizacji, obsługiwanych podmiotów, dodatkowych  umiejętności (znajomość języków, specjalistyczne szkolenia, itp.);

- bazy danych, powiązanej z opisanym wyżej programem, w postaci biuletynu zleceń, który na wzór ogłoszeń przetargowych umożliwi klientowi złożenie szerokiej grupie prawników zawodowych oferty zlecenia prowadzenia sprawy, a następnie - wyboru najkorzystniejszej z ofert;

-  narzędzia powiązanego z opisanymi wyżej usługami, które ułatwi zawodowym prawnikom dotarcie w sposób zgodny z obowiązującymi zasadami etyki do szerszej grupy klientów poprzez przedstawienie swojego wizerunku i informacji o działalności zawodowej.


Portal Nasz-Prawnik.pl  zapewnia realizację wszystkich tych potrzeb.

Wykonanie: Propage.pl